Španělština mi komplikuje portugalštinu

25.12.2020

Už od prváku na střední jsem se snažila naučit portugalsky. První selhání přišlo po druhé lekci, protože v učebnici hned v první lekci byly tak šíleně rychlé poslechy, že jsem z toho nic nechápala. Tak mě to odradilo a portugalštinu jsem odložila.

Druhý pokus byl asi ve třeťáku na střední, kdy jsem udělala celou červenou učebnici od nakladatelství LEDA. Tak super, učebnici jsem měla dobranou, ale hned potom přišlo těžší období, kdy jsem portugalštinu zase musela dát stranou a ani neprocvičovat.

Třetí start byl v roce 2019. Vzala jsem opět červenou knihu a došla asi do páté lekce. Začalo se mi to strašně plést se španělštinou a vzdala jsem to. Usoudila jsem, že prostě potřebuji lektora, abych to dotáhla do konce.

A konečně to přišlo! Při výběru předmětů na vysoké jsem nemohla volit nic jiného než portugalštinu. Úroveň v angličtině mi spadla hodně dolů od té doby, co se intenzivně věnuji španělštině. Němčina mi taky hodně spadla od maturity, a všechny ostatní jazyky, které nabízeli, neumím. Podmínka byla nějaký jazyk na úrovni A2. (Kromě AJ, ta byla B1/B2). Věděla jsem, že na úroveň A2 u sebe můžu vytáhnout jen portugalštinu.

Naštěstí se mi ozvala lektorka, se kterou mám pravidelně v úterý hodinu. Ale nedokážete si představit, jak se mi to plete s tou španělštinou. 😆 Gramatika ne, ale ta výslovnost a na začátku, když jsem psala úkoly, tak byly španělsko-portugalsky. 😆

Vysmátý příjezd z Portugalska :-)
Vysmátý příjezd z Portugalska :-)

Věděla jsem, že v hodině nepůjde jen probírat gramatiku a doma dělat úkoly, ale že musím číst a zakousnout se do toho. A od té doby, co máme půl hodiny gramatiku a věci z učebnice a půl hodiny čtení, tak se zlepšuji. Vidím to na sobě, jsem spokojená a lektorka mi to taky řekla. 😊

Taky ještě musím zmínit, že lepší učitelku jsem si nemohla přát. 😊 Hodinu vede báječně a přesně tak, jak to má být. 

Muito obrigada! 😊 

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky