Mé neúspěchy ve španělštině

04.09.2021

S neúspěchy se potkáváme všichni i v cizích jazycích a minule jsem vám slibovala ty moje, tak tady jsou. 😊

První neúspěch byl rozhodně ten, že jsem se nebyla schopná učit španělštinu zároveň s předměty do školy na základce. Z toho plynuly špatné známky a následný trest v podobě odevzdání učebnice španělštiny zpět mé tetě. Byl to ten nejhorší trest, který jsem kdy od rodičů dostala.

Dále jsem byla překvapená, když jsem zavřela učebnici pro samouky po poslední lekci a nic jsem si nepamatovala. Ale absolutně nic. Samozřejmě jsem hned věděla proč: každou lekci jsem proletěla halabala, protože jsem byla děsně zvědavá, co se probírá v další lekci. Přivedlo mě to k znovuotevření knihy a každou lekci už brala pomalu a s rozumem.

Víte, co je to "paro"? Takové "paro" může člověku pěkně zavařit. Je to jeden z mých přešlapů, kterým jsem prý netrpěla jen já. Představte si situaci, kdy se chcete obhájit, když na vás někdo svede nějakou lež, ale najednou vám vypadne celá slovní zásoba a gramatika. Takže tím, že začnete koktat, se prakticky usvědčíte, i když jste nic špatného neudělali. 😊 O mém "paru" píšu zde. Naštěstí jsem se z toho už dostala. Teď mám ale jiný problém.


Před tím, než jsem nastoupila do školy, říkala jsem si, jak to bude super, že můj přítel je rodilý mluvčí, takže mi může opravovat domácí úkoly a všechno bude zalité sluncem. No jasně. Ale nepočítala jsem s tím, že na tom může být člověk závislý. Po nějakém čase jsem totiž na sobě začala pozorovat, že nikam žádný text ve španělštině nepošlu a nepublikuju bez toho, aniž by se na to přítel podíval, protože jsem se najednou začala bát kritiky. Když přítel zrovna nebyl po ruce a musela jsem text poslat chtě nechtě, tak se mi u odesílání emailu ze stresu třásly ruce. Přitom jsem moc dobře věděla, že dělám chyby jen z nepozornosti a že se vůbec nemusím bát kritiky. Vždycky mi všichni profesoři psali vysoké hodnocení na můj písemný i ústní projev. Tento semestr jsem na sto procent rozhodnutá, že toto musím urychleně odbourat. Od přítele si už nenechám nic kontrolovat (pro moje dobro).

Z toho vyplývá, že rodilý mluvčí po ruce je dobrá pomoc, ale nesmí se na něj člověk upínat. Jinak přestane být samostatný.

Vaše Marie

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky